Nemzetközi szinten jegyzett triatlonos, ironman specialista.

Hétszeres ironman magyar bajnok, az Arizona Ironman és az olaszországi ElbaMan győztese.

Kilencszeres ironman bajnok.

Következő verseny:
IRONMAN LOUISVILLE LOUISVILLE, KY
15
2017.10


Blogrss

Felkészülése a Keszthely Triathlonra

2014.03.06.

Január közepén kezdtem el a felkészülést az idei szezonra. Edzőmmel, Sergio Borges-szal, kidolgoztunk egy olyan versenytervet, ami segít frissnek maradni egész évben, miközben maximálisan rá tudok koncentrálni a kulcsfontosságú versenyekre. Mikor meghallottam, hogy május 31-én Keszthelyen lesz egy új, profi díjazású, magas színvonalú féltávú triatlon, nagyon megörültem, mert egyből tudtam, hogy ez pont beleillik az idei versenytervembe.

Felkészülése a Keszthely Triathlonra

Még három hónap van a versenyig, ami elég időt biztosít mindenkinek a felkészülésre. Akinek volt lehetősége több alkalommal elmenni edzőterembe, uszodába a téli alapozó időszakban, annak azt tanácsolom, hogy a következő négy hétben vegyen vissza egy kicsit az úszásmennyiségből és – mindenki edzettségéhez mérten - koncentráljon a rövidebb, pörgősebb edzésekre. Ezeket a gyorsító edzéseket könnyebb most megcsinálni - görgőn vagy futópadon - amíg frissek vagyunk, illetve ha a rosszidő miatt úgyis beszorulunk a négy fal közé.

 

Az ezt követő hat hétben hagyjunk meg egy-két gyorsító feladatot az edzéstervben, de ahogy jön a jobb idő, fokozatosan adjunk hozzá speciális, hosszabb edzéseket is. Például 3-4 óra laza bringát, vagy 90-100 perc laza futást. Fontos, hogy hetente legalább egy alkalommal fussunk egy kicsit közvetlenül a kerékpározás után, hogy szoktassuk az izmokat a gyors váltáshoz.
Az utolsó két hétben már nem kell sokat edzeni, a lényeg, hogy ne álljunk le teljesen és lehetőleg frissen érkezzünk a versenyre.

 

Egyik kedvenc futóedzésem:

(1 perc erős lendületes1 futás emelkedőn felfelé2 / 1 perc laza kocogás lefelé) négyszer, utána (30msp versenytempó3 / 30msp pihenő) négyszer, majd kezdem az egész sorozatot elölről. Edzettségtől függően mehet 2, 3, 4 vagy akár 5 sorozat is belőle.
1 kb. a maximum pulzus 80-85%-a
2 kb. 6%-os emelkedőn
3 5 km-es versenytempó vagy gyorsabb

 

Bár most úgy tűnik, hogy a kedvező időjárásnak köszönhetően, az edzések nagyrészét meg lehet oldani a szabadban is. Emlékszem, amikor Győrben készültem és az 5-Celsius-fok-szabályt szigorúan betartva gyűjtöttük a kilométereket. Amint a hőmérő higanyszála elérte a bűvös határt és száraz volt az út, egyből mentünk ki tekerni, nem vesztegettünk egy percet sem. Így azt gondolom, hogy aki most kezdi el gyűjteni a kilométereket, és amikor csak ideje engedi kihasználja a jó időt, az nem hibázhat; szisztematikus felkészüléssel 12 hét alatt is el lehet érni a féltáv teljesítéshez szükséges formát.

 

Visszatérve a saját felkészülésemre, abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy itt Arizonában télen is ugyanúgy lehet edzeni, így a versenyszezon nincs annyira behatárolva. Az átlagosnál így is később kezdtem a szezont, kitoltam amennyire csak lehetett, hogy előtte teljesen ki tudjam magam pihenni. Márciusra terveztem be az első versenyt és ennek megfelően építettem fel az edzéseket. Az első hetek a ráhangolódásról szóltak, majd január közepétől elkezdtem én is a gyorsító munkát. Az eddigi évekkel ellentétben most nem a mennyiségé, hanem a minőségé lett a főszerep. Minden tervezés kérdése. Otthon viszonylag rövid a versenyszezon, amit maximálisan ki lehet használni, még akkor is, ha esetleg az első pár versenyre nem feltétlenül csúcsformába érünk oda. Ki kell tűzni a megfelelő célt, és aszerint eltervezni a felkészülést.

 

Egyik kedvenc kerékpáros edzésem: 10 perc bemelegítés után (30msp sprint 100 feletti pedálfordulattal / 30msp laza tekerés) nyolcszor, majd 2 perc pörgetés után (1 perc erősítő tekerés a legnehezebb áttételen, kb 50-es pedálfordulattal / 1 perc pörgetés) tizenötször, vagy akár hússzor, harmincszor, végül 10 perc levezetés.

 

Persze, az sem mindegy, hogy milyen versennyel kezdünk. Sokan abba a hibába esnek, hogy túl korán sokkolják a szervezetüket kemény hegyi versenyekkel vagy edzéssel. A keszthelyi pálya tökéletes egy szezon eleji megmérettetéshez. Az úszás előre láthatóan neoprénes lesz a Balatonban, aminél nincs jobb helyszín Magyarországon. A kerékpáros és futópályát teljes útlezárással, a forgalomtól elzártan biztosítják a szervezők, és a szintkülönbség elenyésző. Ennek köszönhetően mindenki, aki jó formában érkezik a versenyre, egy nagyon gyors futamra és akár a saját egyéni rekordjának a megdöntésére is számíthat. Aki pedig úgymond ráhangolódó, motivációs versenyként tekint erre a féltávra, ideális körülmények között versenyezhet egy jót, anélkül, hogy teljesen kimerítené a szervezetét.
Számomra is tökéletes a pálya, mivel a kerékpározás egy kör, így nem akadályozzák egymást a versenyzők, ellenben a futás három kör, ahol jól lehet látni az ellenfeleket, és a nézők többször is láthatják, buzdíthatják a futókat.

 

Nekem a Keszthely Triathlon különlegességét az adja, hogy hosszú kihagyás után először most indulok újra Magyarországon. Külön örülök, hogy a helyszín a Balatonnál lesz. Sok szép emlékem és élményem kötődik a balatoni versenyekhez. Nem is tudnék elképzelni ennél jobb helyet, akár versenyzésre, akár az előtte, utána való kikapcsolódásra. Már le is foglaltam a közelben a Toldi68 Apartmanházak egyikét a verseny előtti tíz napra. Így lesz lehetőségem egy kicsit pihenni, valamint részt venni egy-két programon; közös edzés, pályabejárás, találkozók, élménybeszámolók. Alig várom, hogy újra találkozzam barátokkal, ismerősökkel, és persze, hogy ismét megmérkőzzem a hazai triatlonos mezőny legjobbjaival.



Felkészülése a Keszthely Triathlonra Felkészülése a Keszthely Triathlonra Felkészülése a Keszthely Triathlonra Felkészülése a Keszthely Triathlonra



Ossza meg ismerőseivel:




Kérjük, írja meg véleményét:


Név: Szöveg:
E-mail:
Kérjük írja ide a képen látható karaktereket:


Facebook

SZPONZOROK
PARTNEREK







MÉDIA PARTNEREK



Az oldal látogatottsága:


weboldal tervezés: IRQ
ELÉRHETŐSÉG
Név: Major József
E-mail cím:
Blog oldal címe: majorjozsef.blogspot.com
MENÜ